Compania Bechtel e acuzată că a mituit ambasadori americani pentru a obţine contracte uriaşe în Europa de Est
Compania americană Bechtel se confruntă cu grave acuzaţii de corupţie venite după o anchetă ce a durat 6 luni realizată de prestigioasa revistă Foreign Policy. Sub semnătura lui Matthew Brunwasser se arată cum Bechtel stimula financiar ambasadori americani pentru ca diplomaţii să-i ajute apoi să obţină contracte colosale cu statele din estul Europei. În articol este dat ca exemplu şi Autostrada Transilvania.
Livrare gratuita in 24 de ore! Orice produs
Ancheta se concentrează pe tronsonul de aproximativ 76 de kilometri de autostradă pe care Bechtel i-a construit în Kosovo. Costul, spune jurnalistul, este unul dintre cel mai ridicat din Europa: 17 milioane de dolari pentru fiecare kilometru construit!
"Una dintre cele mai sărace ţări din Europa voia un drum, aşa că mega-constructorul american Bechtel i-a vândut o autostradă de 1,3 miliarde de dolari, cu sprijinul unui puternic ambasador american. Partea amuzantă e că, în timp ce autostrada abia dacă este folosită, ambasadorul lucrează acum pentru Bechtel", scrie Matthew Brunwasser.
Diplomatul în cauză este Christopher William Dell, ambasador în Kosovo între 2009 şi 2012. Acesta s-a pronunţat deseori, pe când era ambasador la Pristina, în favoarea autostrăzii, deşi mai multe evaluări independente arătau că proiectul era inutil. Autostrada a costat 1 miliard 300 de milioane de dolari, adică peste 17 milioane de dolari pe kilometru, iar acum fostul ambasador este reprezentantul Bechtel în Mozambic.
Foreign Policy aminteşte şi de Autostrada Transilvania, pentru construcţia căreia nu s-a ţinut nicio licitaţie, iar preţul ajungea la 2.7 miliarde de dolari.
"În România, Bechtel a negociat direct cu Guvernul şi a semnat un contract fără licitaţie, în 2003, pentru modernizarea reţelei aproape inexistente de autostrăzi a ţării. Valoarea contractului: 2,7 miliarde de dolari. Proiectul s-a transformat însă într-un coşmar lung de zece ani pentru ambele părţi, plin de întârzieri, certuri şi acuzaţii de corupţie şi proastă administrare. Potrivit unei analize a Economist Intelligence Unit, Bechtel a livrat 12,5% din drumul pe care se angajase să-l construiască. A încasat totuşi 64% din valoarea contractului, reziliat în mai 2013", scrie FP.
România a construit 54 de kilometri din autostrada Transilvania cu 1,25 miliarde de euro, adică un cost de circa 23 de milioane de euro pe kilometru. Autostrada Transilvania este proiectată a avea 415 km.
Sursa foto: Foreign Policy
Livrare gratuita in 24 de ore! Orice produs
Ancheta se concentrează pe tronsonul de aproximativ 76 de kilometri de autostradă pe care Bechtel i-a construit în Kosovo. Costul, spune jurnalistul, este unul dintre cel mai ridicat din Europa: 17 milioane de dolari pentru fiecare kilometru construit!
"Una dintre cele mai sărace ţări din Europa voia un drum, aşa că mega-constructorul american Bechtel i-a vândut o autostradă de 1,3 miliarde de dolari, cu sprijinul unui puternic ambasador american. Partea amuzantă e că, în timp ce autostrada abia dacă este folosită, ambasadorul lucrează acum pentru Bechtel", scrie Matthew Brunwasser.
Diplomatul în cauză este Christopher William Dell, ambasador în Kosovo între 2009 şi 2012. Acesta s-a pronunţat deseori, pe când era ambasador la Pristina, în favoarea autostrăzii, deşi mai multe evaluări independente arătau că proiectul era inutil. Autostrada a costat 1 miliard 300 de milioane de dolari, adică peste 17 milioane de dolari pe kilometru, iar acum fostul ambasador este reprezentantul Bechtel în Mozambic.
Foreign Policy aminteşte şi de Autostrada Transilvania, pentru construcţia căreia nu s-a ţinut nicio licitaţie, iar preţul ajungea la 2.7 miliarde de dolari.
"În România, Bechtel a negociat direct cu Guvernul şi a semnat un contract fără licitaţie, în 2003, pentru modernizarea reţelei aproape inexistente de autostrăzi a ţării. Valoarea contractului: 2,7 miliarde de dolari. Proiectul s-a transformat însă într-un coşmar lung de zece ani pentru ambele părţi, plin de întârzieri, certuri şi acuzaţii de corupţie şi proastă administrare. Potrivit unei analize a Economist Intelligence Unit, Bechtel a livrat 12,5% din drumul pe care se angajase să-l construiască. A încasat totuşi 64% din valoarea contractului, reziliat în mai 2013", scrie FP.
România a construit 54 de kilometri din autostrada Transilvania cu 1,25 miliarde de euro, adică un cost de circa 23 de milioane de euro pe kilometru. Autostrada Transilvania este proiectată a avea 415 km.
Sursa foto: Foreign Policy
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Soluția Casei Regale pentru unirea imediată a Basarabiei cu România
Analiza ”Prafului Saharian”: arsenic, bariu, nichel, zinc, fier, aluminiu. Cum au acționat alte state în timp ce oficialitățile din România tac mâlc. Documente de la Institutul de Inginerie Chimică din Bosnia
A știut directorul Hellvig de activitățile suspecte ale marilor rezerviști, Coldea & Co? Răspunsul lui: Da!
Bomba silențioasă a lui Rafila: OMS anunță azi că ”tocmai a semnat cu România Strategia de Cooperare 2024 - 2030”. REACȚII
Statul subteran, dezgropat de jurnaliștii de la Realitatea PLUS: Dinamitarea rețelei de infractori conduse de Coldea
REACȚIUNEA: Dorel Vișan, Mare Maestru cu grad 33 și jumătate al Ordinului Masonic Umaniterra din Cluj (FOTO/VIDEO)
Recomandările noastre
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)