Justificarea companiilor farmaceutice pentru creşterea continuă a preţului medicamentelor
Marile companii farmaceutice cresc preţul medicamentelor de zeci de ani fără prea multe justificări,iar cumpărătorii sunt nevoiţi să-şi adapteze bugetul după aceste fluctuaţii.Luând în considerare criza economică, mulţi s-au întrebat ce anume determină preţul imens al unor terapii noi.
Cea mai frecventă motivaţie a producătorilor de medicamente este că medicamentelor lor elimină costurile excedentare cu sănătatea, dar nu există o analiză în acest sens.
Un alt argument este declararea superiorităţii calitative a produselor în domeniu.Spre exemplu, compania elveţiană Roche AG a corelat creşterea preţurilor unor produse cu faptul că acestea sunt superioare altora de pe piaţă.Dar şi asta trebuie dovedit prin studii clinice comparative.
Întrebarea care apare e firească: până unde pot companiile să urce preţul produselor? Răspunsul e până unde doresc, deoarece nu există un organism care să coreleze, cu dovezi, preţul ridicat cu o calitate extraordinară a produsului. "Nu e de mirare atunci că unele medicamente costă o avere, punându-i în mare dificultate pe bolnavii care au nevoie disperată de ele. Companiile fac acest lucru pentru că pot", notează revista HealthCareGlobal.
Spre exemplu, un tratament cu medicamentul Gazyva , al Roche, costă 41.000 de dolari şi a fost desemnat de presa de specialitate drept ca cea mai mare descoperire în materie de terapii medicale din acest an. Din acest punct, nu a mai existat limită pentru preţ, compania fiind încurajată şi de avizele pozitive ale Autorităţii Americane care reglementează piaţa produselor farmaceutice (FDA- Food and Drug Administration).
După ce o companie câştigă o asemenea faimă, e foarte greu pentru o altă companie să intre pe piaţă cu alt produs similar, dar mai ieftin.Un consorţiu format din specialişti în tratarea leucemiei a făcut un apel în revista Societăţii Americane de Hematologie către producătorii de medicamente să micşoreze preţurile deoarece mulţi bolnavi au ajuns să nu-şi mai permită costul tratamentului.Ca urmare, între 2008 şi şi 2012, costul reţetelor a crescut cu 14%, până la 326 miliarde de dolari, deşi două companii farmaceutice, Pfizer şi Aetna, au lansat mai multe medicamente generice, mai ieftine.
În SUA, ca urmare a adoptării programului de asigurări de sănătate obligatorii şi accesibile supranumit Obamacare, preţurile serviciilor medicale cuprinse în planurile de asigurare vor fi mai mari deoarece vor fi percepute coplăţi.
În Europa, criza economică a pus multă presiune pe preţul medicamentelor deoarece multe guverne nu mai sunt dispuse să plătească aceleaşi sume imense pe medicamente. De asemenea, noile legi au pus presiune pe companiile farmaceutice, solicitând dovedirea eficacităţii medicamentelor în vederea includerii sau nu a acestora pe listele de compensate.
Astfel, e o mare provocare pentru companii să dovedească nu doar eficacitatea medicamentelor, ci şi că acestea merită banii cheltuiţi de pacienţi pe ele.
Cea mai frecventă motivaţie a producătorilor de medicamente este că medicamentelor lor elimină costurile excedentare cu sănătatea, dar nu există o analiză în acest sens.
Un alt argument este declararea superiorităţii calitative a produselor în domeniu.Spre exemplu, compania elveţiană Roche AG a corelat creşterea preţurilor unor produse cu faptul că acestea sunt superioare altora de pe piaţă.Dar şi asta trebuie dovedit prin studii clinice comparative.
Întrebarea care apare e firească: până unde pot companiile să urce preţul produselor? Răspunsul e până unde doresc, deoarece nu există un organism care să coreleze, cu dovezi, preţul ridicat cu o calitate extraordinară a produsului. "Nu e de mirare atunci că unele medicamente costă o avere, punându-i în mare dificultate pe bolnavii care au nevoie disperată de ele. Companiile fac acest lucru pentru că pot", notează revista HealthCareGlobal.
Spre exemplu, un tratament cu medicamentul Gazyva , al Roche, costă 41.000 de dolari şi a fost desemnat de presa de specialitate drept ca cea mai mare descoperire în materie de terapii medicale din acest an. Din acest punct, nu a mai existat limită pentru preţ, compania fiind încurajată şi de avizele pozitive ale Autorităţii Americane care reglementează piaţa produselor farmaceutice (FDA- Food and Drug Administration).
După ce o companie câştigă o asemenea faimă, e foarte greu pentru o altă companie să intre pe piaţă cu alt produs similar, dar mai ieftin.Un consorţiu format din specialişti în tratarea leucemiei a făcut un apel în revista Societăţii Americane de Hematologie către producătorii de medicamente să micşoreze preţurile deoarece mulţi bolnavi au ajuns să nu-şi mai permită costul tratamentului.Ca urmare, între 2008 şi şi 2012, costul reţetelor a crescut cu 14%, până la 326 miliarde de dolari, deşi două companii farmaceutice, Pfizer şi Aetna, au lansat mai multe medicamente generice, mai ieftine.
În SUA, ca urmare a adoptării programului de asigurări de sănătate obligatorii şi accesibile supranumit Obamacare, preţurile serviciilor medicale cuprinse în planurile de asigurare vor fi mai mari deoarece vor fi percepute coplăţi.
În Europa, criza economică a pus multă presiune pe preţul medicamentelor deoarece multe guverne nu mai sunt dispuse să plătească aceleaşi sume imense pe medicamente. De asemenea, noile legi au pus presiune pe companiile farmaceutice, solicitând dovedirea eficacităţii medicamentelor în vederea includerii sau nu a acestora pe listele de compensate.
Astfel, e o mare provocare pentru companii să dovedească nu doar eficacitatea medicamentelor, ci şi că acestea merită banii cheltuiţi de pacienţi pe ele.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Soluția Casei Regale pentru unirea imediată a Basarabiei cu România
A știut directorul Hellvig de activitățile suspecte ale marilor rezerviști, Coldea & Co? Răspunsul lui: Da!
Statul subteran, dezgropat de jurnaliștii de la Realitatea PLUS: Dinamitarea rețelei de infractori conduse de Coldea
S-a predat Donald Trump? – Statul Paralel pare că îi pregătește un nou mandat la Casa Albă
Analiza ”Prafului Saharian”: arsenic, bariu, nichel, zinc, fier, aluminiu. Cum au acționat alte state în timp ce oficialitățile din România tac mâlc. Documente de la Institutul de Inginerie Chimică din Bosnia
Ucraina, Cerul cel mai Ostil pe care l-au întâlnit vreodată avioanele F-16
Recomandările noastre
Cititoare ActiveNews din Sistemul Medical: Unora plandemonia le-a prăjit creierul. Nimeni nu stie cât chin îndură cei vaxxați și câte turbo-cancere în stadiul IV vedem. NU, lumea nu este pregătită sa afle adevărul despre serurile experimentale!
S-a predat Donald Trump? – Statul Paralel pare că îi pregătește un nou mandat la Casa Albă
Suprema biruință a poeziei “Ridică-te, Gheorghe, Ridică-te, Ioane!” și a Poetului Radu Gyr! Duhul lui Radu Gyr este viu, în pofida brucanilor care l-au condamnat la moarte!
Comisia Federală de Comunicații din SUA știa că telefoanele mobile depășesc limitele de radiații permise, dar a ascuns informația față de public și instanțe – Cum a fost protejată marea industrie în detrimentul sănătății oamenilor
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)