McDonald's nu învinge, dar nici nu se predă
Treaba nu merge neapărat prost pentru McDonald’s, dar nici nu duduie. În SUA, după primele 6 luni ale lui 2014, profitul companiei a scăzut cu 1% faţă de perioada similară din 2013. Să mai zică cineva că economia americană şi-a revenit. În fine, probabil că n-o să mire pe nimeni faptul că nici în România situaţia lanţului McDonald’s nu e mai roză.
Nu ştim cu precizie care sunt rezultatele financiare ale gigantului american pe piaţa autohtonă la jumătatea lui 2014, dar o ştire de ultimă oră ne dă totuşi un indiciu: McDonald’s caută un antreprenor care să preia, în sistem de franciză, tot businessul său din România. Veţi spune, ce noroc pe capul fericitului care “va moşteni” cele aproape 70 de localuri McDonald’s din România, o afacere de circa 100 de milioane de euro pe an şi aproximativ 10% din piaţa românească de restaurante! Poate că da, poate că nu…
Eu unul, am impresia că investitorul care va prelua lanţul McDonald’s din România va cumpăra de fapt o combinaţie între un măr otrăvit şi o gâscă de aur. În sprijinul acestei afirmaţii am şi câteva argumente, ce-i drept circumstanţiale, dar care merită totuşi explorate:
- În primul rând, piaţa restaurantelor din România este în stagnare de mai bine de un an şi această tendinţă nu cred că se va schimba prea curând. Cel care va prelua reţeaua locala McDonald’s va trebui să plătească companiei mamă din SUA o taxa lunară de franciză, indiferent de evoluţia pieţei. Cu alte cuvinte, va trebui să fie un pasionat de mantagne-russe financiar;
- În al doilea rând, potenţialul antreprenor va trebui să facă ceea ce firma mamă nu a mai făcut de circa un an în România: să renoveze restaurante vechi şi să deschidă restaurante noi. Altfel spus, să vină cu bani de-acasă;
- În al treilea rând, nu este exclus ca scăderea profitului McDonald’s să aibă o oarecare legătură şi cu succesul nenumăratelor campanii de tip Jamie Oliver, de promovare a mâncării neprocesate industrial şi a gătitului acasă. Cum emisiunile televizate de bucătărit par să fie în topul audienţelor, viitorul nu sună prea bine pentru mâncarea de fast-food.
Oricare ar fi adevărul, e limpede că McDonald’s nu va renunţa la businessul său din România, ci va încerca să-l securizeze, micşorându-şi marja de profit şi pasând elementele de risc în braţele unui antreprenor local. McDonald’s rămâne, fără îndoială o investiţie solida, dar, ca să citez un analist financiar, există o diferenţă între o investiţie solidă şi una din care să te îmbogăţeşti.
Autor: Răzvan Avram
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Analiza ”Prafului Saharian”: arsenic, bariu, nichel, zinc, fier, aluminiu. Cum au acționat alte state în timp ce oficialitățile din România tac mâlc. Documente de la Institutul de Inginerie Chimică din Bosnia
Soluția Casei Regale pentru unirea imediată a Basarabiei cu România
”Praful Saharian” - ”Teoria Conspirației”: ”Scoateți magneții. Puneți întrebări!” De ce autoritățile nu oferă nici o explicație despre compușii particulelor de pe cuprinsul României? Au murit ”experții” DSP? VIDEO
Recomandările noastre
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)