ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Trenul ultramodern construit la Craiova a efectuat vineri prima cursă, una de probă. Deloc surpinzător, a ajuns cu întârziere la destinaţie.

Hyperion, aşa cum a fost botezat trenul fabricat de craiovenii de la Softronic, a ajuns în gara din Motru, unde a fost aşteptat de zeci de localnici, cu două ore de întârziere.

"Nu mă aşteptam să întârzie aşa de mult, mai ales că e vorba de un tren modern", a declarat unul din cei care au aşteptat noul tren în gara de la Motru, potrivit Adevarul.

Trenul nu are nicio problemă, putând atinge o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră, ci infrastructura feroviară din România, care este la pământ.

"Este ramă electrică fabricată în România cu podea joasă. A fost fabricată la Craiova, la Softronic. Este un tren nou, prototip. Am venit la Motru pentru a face o probă. Şinele sunt bune, dar sunt câteva restricţii", a declarat Sebastian Ghiţă, manager de proiect.

În ţara noastră, pe calea ferată se poate circula cu maxim 120 de kilometri pe oră, dar porţiunile care permit atingerea acestei viteze sunt limitate. În schimb, sunt multe zone cu restricţii care obligă la reducerea vitezei până la 20-30 kilometri pe oră.

Foto: Adevarul