Dîncu: Revoltații de la Operă au fost civilizați, organizați și coezivi. Kobborg nu are cum să înțeleagă cum ne-a transformat comunismul, ce efecte se prelungesc
''Johan Kobborg, un mare artist contemporan, nu are cum să înțeleagă cum ne-a tranformat perioada comunistă si ce efecte se prelungesc până acum'', comentează vicepremierul Vasile Dîncu scandalul de la Operă, subliniind că artiștii români nu trebuie să excludă deschiderea spre proiecte ambițioase.
Într-o postare pe Facebook, el a vorbit despre cele două tabere ca ''lumea nouă ce mizează pe inovație și schimbare'' versus ''artiști pe care societatea i-a obosit și umilit, reticenți la schimbări și experimente''.
''Azi am stat trei ore la Opera Națională și încă aproape trei cu o altă delegație condusă de Johan Kobborg și Alina Cojocaru. În fiecare dintre cele două grupuri pasiune, emoție și dorința de a învinge punctul lor de vedere. Fiecare cu partea lui de adevăr și cu partea de intoleranță. Unii invocau nevoia de previzibilitate, de repertoriu stabil și management performant, artiști pe care societatea i-a obosit și umilit încât acum sunt reticenți la schimbări și experimente. Ceilalți mizează pe competiție permanentă, de inovație și schimbare. Criterii de performanță din altă lume, adică lumea nouă. Un singur numitor comun: povestiri despre managementul neperformant al instituțiilor noastre de cultură, lipsa de resurse, viziune și improvizația continuă'', a sintetizat vicepremierul conflictul.
El a negat că ar fi avut loc ieșiri lipsite de politețe.
''Revoltații de la Operă au fost civilizați, organizați și coezivi. Au ascultat o declarație cu un punct de vedere contrar fără sa huiduie și mulți chiar au aplaudat. Johan Kobborg, un mare artist contemporan, nu are cum să înțeleagă cum ne-a tranformat perioada comunistă si ce efecte se prelungesc până acum'', a susținut Dîncu.
El a subliniat că este nevoie de o decizie pe termen scurt, pentru a curma criza, și de un proiect pe termen mediu și lung, de un sistem de politici culturale moderne și inovative.
''Cred că o instituție de repertoriu, asa cum își doresc angajații revoltați, cum poate fi Opera Națională, nu trebuie să excludă deschiderea spre proiecte ambițioase, care să aducă plusvaloare și circulație internațională. Un manager curajos și un proiect inteligent nu cred că trebuie să elimine neapărat vreuna dintre tendințe, chiar dacă multă lume crede acum că varianta radicală este cea mai bună. Dar despre asta vor vorbi și decide specialiștii. Le sunt recunoscător tuturor celor care au participat azi la discuții și căutarea de soluții. Vom continua și mâine!'', a concluzionat vicepremierul.
Într-o postare pe Facebook, el a vorbit despre cele două tabere ca ''lumea nouă ce mizează pe inovație și schimbare'' versus ''artiști pe care societatea i-a obosit și umilit, reticenți la schimbări și experimente''.
''Azi am stat trei ore la Opera Națională și încă aproape trei cu o altă delegație condusă de Johan Kobborg și Alina Cojocaru. În fiecare dintre cele două grupuri pasiune, emoție și dorința de a învinge punctul lor de vedere. Fiecare cu partea lui de adevăr și cu partea de intoleranță. Unii invocau nevoia de previzibilitate, de repertoriu stabil și management performant, artiști pe care societatea i-a obosit și umilit încât acum sunt reticenți la schimbări și experimente. Ceilalți mizează pe competiție permanentă, de inovație și schimbare. Criterii de performanță din altă lume, adică lumea nouă. Un singur numitor comun: povestiri despre managementul neperformant al instituțiilor noastre de cultură, lipsa de resurse, viziune și improvizația continuă'', a sintetizat vicepremierul conflictul.
El a negat că ar fi avut loc ieșiri lipsite de politețe.
''Revoltații de la Operă au fost civilizați, organizați și coezivi. Au ascultat o declarație cu un punct de vedere contrar fără sa huiduie și mulți chiar au aplaudat. Johan Kobborg, un mare artist contemporan, nu are cum să înțeleagă cum ne-a tranformat perioada comunistă si ce efecte se prelungesc până acum'', a susținut Dîncu.
El a subliniat că este nevoie de o decizie pe termen scurt, pentru a curma criza, și de un proiect pe termen mediu și lung, de un sistem de politici culturale moderne și inovative.
''Cred că o instituție de repertoriu, asa cum își doresc angajații revoltați, cum poate fi Opera Națională, nu trebuie să excludă deschiderea spre proiecte ambițioase, care să aducă plusvaloare și circulație internațională. Un manager curajos și un proiect inteligent nu cred că trebuie să elimine neapărat vreuna dintre tendințe, chiar dacă multă lume crede acum că varianta radicală este cea mai bună. Dar despre asta vor vorbi și decide specialiștii. Le sunt recunoscător tuturor celor care au participat azi la discuții și căutarea de soluții. Vom continua și mâine!'', a concluzionat vicepremierul.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Analiza ”Prafului Saharian”: arsenic, bariu, nichel, zinc, fier, aluminiu. Cum au acționat alte state în timp ce oficialitățile din România tac mâlc. Documente de la Institutul de Inginerie Chimică din Bosnia
Iohannis în postură perfectă de chelner la Seul. FOTOGRAFIA ZILEI
Bomba silențioasă a lui Rafila: OMS anunță azi că ”tocmai a semnat cu România Strategia de Cooperare 2024 - 2030”. REACȚII
Recomandările noastre
Suprema biruință a poeziei “Ridică-te, Gheorghe, Ridică-te, Ioane!” și a Poetului Radu Gyr! Duhul lui Radu Gyr este viu, în pofida brucanilor care l-au condamnat la moarte!
Comisia Federală de Comunicații din SUA știa că telefoanele mobile depășesc limitele de radiații permise, dar a ascuns informația față de public și instanțe – Cum a fost protejată marea industrie în detrimentul sănătății oamenilor
Secțiuni: Politic
Persoane: Vasile Dîncu
Locații: București
Subiecte: Scandal la Operă
Organizații: Opera Română București
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)