CFR: Viteza trenurilor va crește de la 50 la 120 km/h pe coridorul IV
Accelerarea lucrărilor de infrastructură din acest an va scurta semnificativ durata unei călătorii cu trenul pe porțiunea românească a Coridorului IV paneuropean, care face legătură între Turcia și Germania, astfel că trenul va deveni o optiune în rândul publicului, a declarat directorul general al CFR SA, Marius Chiper. CFR SA, cunoscută și ca CFR Infrastructură, este compania care administrează infrastructura de cale ferată din România, scrie News.ro.
Coridorul IV pan-european, lung de circa 2.000 de kilometri, face legătura între orașele germane Dresda și Nurnberg și metropola turcească Istanbul, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România și Bulgaria.
Porțiunea românească a coridorului IV are circa 800 de kilometri, fiind cuprinsă între Curtici, județul Arad, și Constanța, pe traseul Curtici-Arad-Simeriu-Coșlariu-Sighișoara-Brașov-București-Constanța.
Însă lucrările pe tronsonul Simeria-Sighișoara, parte din coridor, au întârziat mai mulți ani, dar în 2016 acestea au accelerat, iar redeschiderea circulația pe anumite segmente feroviare va fi făcută încă din primul trimestru al anului viitor.
„Începând cu noul mers al trenurilor, ce va fi implementat în luna decembrie 2016, se are în vedere într-o primă fază ridicarea vitezelor de circulație de la 50 km/h, cât este în prezent, la 120-140 km/h, viteză care va contribui direct la reducerea duratei de călătorie”, a spus Chiper, pentru News.ro.
Lucrările pe partea românească a coridorului paneuropean au acelerat în ultimul timp, la presiunea Comisiei Europene, care finanțează mare parte din lucrări.
Cu toate acestea, lucrările sunt mult întârziate, astfel că viteza pe porțiunea românească a coridorului rămâne cea mai mică de pe traseul paneuropean.
Coridorul IV pan-european, lung de circa 2.000 de kilometri, face legătura între orașele germane Dresda și Nurnberg și metropola turcească Istanbul, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România și Bulgaria.
Porțiunea românească a coridorului IV are circa 800 de kilometri, fiind cuprinsă între Curtici, județul Arad, și Constanța, pe traseul Curtici-Arad-Simeriu-Coșlariu-Sighișoara-Brașov-București-Constanța.
Însă lucrările pe tronsonul Simeria-Sighișoara, parte din coridor, au întârziat mai mulți ani, dar în 2016 acestea au accelerat, iar redeschiderea circulația pe anumite segmente feroviare va fi făcută încă din primul trimestru al anului viitor.
„Începând cu noul mers al trenurilor, ce va fi implementat în luna decembrie 2016, se are în vedere într-o primă fază ridicarea vitezelor de circulație de la 50 km/h, cât este în prezent, la 120-140 km/h, viteză care va contribui direct la reducerea duratei de călătorie”, a spus Chiper, pentru News.ro.
Lucrările pe partea românească a coridorului paneuropean au acelerat în ultimul timp, la presiunea Comisiei Europene, care finanțează mare parte din lucrări.
Cu toate acestea, lucrările sunt mult întârziate, astfel că viteza pe porțiunea românească a coridorului rămâne cea mai mică de pe traseul paneuropean.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Analiza ”Prafului Saharian”: arsenic, bariu, nichel, zinc, fier, aluminiu. Cum au acționat alte state în timp ce oficialitățile din România tac mâlc. Documente de la Institutul de Inginerie Chimică din Bosnia
Un miliard de dolari pentru primul Studio de film fără influențe woke. Elon Musk a pus banii jos pentru Mel Gibson! Cu ce alți actori și producători a bătut palma CEO-ul Tesla. ACTUALIZARE
ZiuaNews: Părintele și regizorul Ciprian Mega îl contrează dur pe Medvedev chiar la Moscova: ”Românii nu doar că sunt o națiune, dar sunt un popor vechi, teafăr de multă vreme în conștiința europeană”. Ce a zis despre Ciolacu
Recomandările noastre
Secțiuni: Social
Locații: România
Subiecte: Mersul trenurilor
Organizații: CFR Călători
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)