ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Cea mai mare bancă americană și una dintre cele mai mari din lume, J.P. Morgan, se pregătește să lanseze anul viitor plățile biometrice și derulează în prezent proiecte pilot, potrivit Reclaim the Net.

J.P. Morgan a ales PopID - care verifică identitatea unei persoane prin recunoaștere facială, printre alte metode - ca bază a proiectului.

Este evident că această corporație financiară masivă nu dorește să rămână în urma unor companii precum Mastercard sau Visa, care implementează plăți bazate pe biometrie.

Potrivit băncii, unul dintre primele evenimente în care s-a testat acest lucru a fost cursa de Formula 1 de la Miami, fiind, de asemenea, prima dată când acest lucru s-a întâmplat la un loc de desfășurare a cursei de Formula 1.

Scopul final este de a extinde autentificarea bazată pe amprentele digitale, palmele și fețele indivizilor la toți cei interesați, dar cu accent pe magazine, restaurante și diverse locuri de desfășurare a evenimentelor.

J.P. Morgan spune că aceasta va fi o modalitate mai rapidă și mai sigură, dar și "personalizată" de plată pentru clienți, în timp ce celor care au lucruri de vândut li se promite o cifră de afaceri mai mare și o mai bună loialitate a clienților, dar și un loc centralizat pentru a accesa tranzacțiile și datele de marketing, spun rapoartele.

Și ce are de câștigat banca, în afară de potențiala acumulare a unor cantități mari de date biometrice? Comercianții vor avea posibilitatea de a cumpăra tablete J.P. Morgan Payments, deși acest lucru nu va fi obligatoriu, dar taxele de asistență și de procesare a tranzacțiilor vor fi.

Într-o declarație, banca a dezvăluit că mizează pe plățile biometrice, întrucât se preconizează că industria va ajunge la 3 miliarde de utilizatori și tranzacții în valoare de 5,8 trilioane de dolari în următorii doi ani. Iar gigantul se așteaptă ca, în cele din urmă, comerțul digital să acopere în cele din urmă verificarea online, mobilă și în magazin.

Pentru a utiliza versiunea J.P. Morgan, clienții vor trebui să se înscrie în program și să își verifice identitatea biometric pentru a plăti la casierie sau la aparatele self-service.

În ceea ce privește preocupările legate de confidențialitate în legătură cu utilizarea acestei tehnologii - reprezentanții J.P. Morgan le descriu ca fiind "o sensibilitate percepută față de biometrie".