ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Arhiepiscopul Tomisului a făcut luni mai multe declarații despre Referendumul pentru Familie și introducerea educației sexuale contraceptive într-o emisiune a postului constănțean Sky Radio.

Referendumul pentru familie „N-a fost organizat! A fost organizat cum nu se cuvenea. Nici oamenii politici, nici Biserica n-au organizat. Deci, a fost lăsat undeva... în suspans. Acuma am înțeles, după aceea. Nu știam exact, nouă ni s-a spus că nu suntem organizatori noi, slujitorii Bisericii. Și nu eram organizatori. În același timp, statul nu s-a ocupat de așa ceva. Chiar am auzit că au fost declarații la Bruxelles din partea unor reprezentanți ai noștri că nu susțin Referendumul. Și, tacit, n-a fost susținut nici în țară. S-au creat chiar diversiuni, încât majoritatea spuneau că Referendumul e pentru Dragnea. Și, atunci, cum să iasă? 

Eu cred că se va pune din nou problema Familiei și, de data aceasta, Biserica se va implica. Personal mă implic! Chiar fără mobilizarea cuiva. N-avem cum să avem Biserică fără Familie. Familia este Biserica cea mică. Și atunci dacă Biserica noastră nu are Bisericile cele mici în componența ei, ce să aibă? Acestea sunt pietrele vii ale Bisericii noastre naționale: familiile noastre tradiționale ortodoxe! 

De aceea, trebuie să ne implicăm ca să fie înscrisă în Constituție familia firească, alcătuită din bărbat și femeie, și așa să se perpetueze necontenit această tradiție veche și neamul românesc! 

Toate aceste curente împotriva firii, împotriva Bisericii, împotriva Familiei, împotriva Neamului, toate aceste curente nu vor mai avea sorți de izbândă”, a afirmat ÎPS Teodosie la Sky Radio, în cadrul emisiunii „Poveștile orașului meu”.
 


Deși probabil că Arhiepiscopul Tomisului a dorit să condamne mai degrabă lipsa de coeziune și solidaritate națională pe tema Referendumului despre Căsătorie decât lipsa de organizare, este important de precizat că acesta a fost organizat de Coaliția pentru Familie, reprezentând laicatul creștin al mai multor culte naționale, sprijinit pe un număr de peste 3 milioane de semnături, adunate în ani de zile, care au dat primul demers de modificare a Constituției prin inițiativă cetățenească din istoria democratică a României. Biserica Ortodoxă, deși a susținut direct și indirect această inițiativă (ne amintim măcar de eforturile zilnice ale radio-televiziunii Trinitas a Patriarhiei Române), nu putea să se erijeze în organizator național, pentru că demersul ar fi pierdut, probabil, susținerea creștinilor de alte confesiuni, precum și voturile cetățenilor nereligioși care au făcut alegerea DA din considerente etice sau de conștiință. 

Este foarte adevărat că Referendumul a fost sabotat la nivel național de partidele politice (indiferent de susținerea sau opoziția arătate la nivel declarativ, toate forțele politice au făcut ce au știut ele mai bine ca cvorumul să nu fie atins. De altfel, toate forțele politice naționale sunt înglobate unor structuri politice europene vădit defavorabile temei Referendumului), precum și de mainstream media. Dacă ne amintim bine, dezbaterea națională - care nu presupune propagandă în favoarea evenimentului, ci simpla informare despre existența acestuia -, obligatorie cu două săptămâni înainte de petrecerea oricărui scrutin, a lipsit din grila majorității televiziunilor relevante. La conferințele de presă din săptămânile premergătoare referendumului, Coaliția pentru Familie acuza boicotul media sau atitudinea ostilă din partea multor televiziuni. Aceasta a făcut ca o bună parte din electoratul de rând - exceptându-i pe cei radicalizați de lozinca „Boicot. Stau Acasă” - să nu fie capabil până la final să recepteze tema Referendumului și sensul întrebării de pe buletinul de vot, fiind incapabil să ia o decizie informată. 

În cadrul aceleiași emisiuni radiofonice, au fost aduse în discuție educația sexuală și ideologia de gen, ocazie cu care ierarhul a subliniat că orice educație adevărată trebuie să aibă în centrul ei revelația lui Dumnezeu. Biserica nu se opune științei, pentru că adevărata cunoaștere vine de la Dumnezeu, dar știința omenească trebuie să rămână bazată pe dovezi, nu pe ipoteze nedemonstrate sau pe ideologii pseudo-științifice.

„Nu! Anomaliile nu sunt de acceptat. Trebuie să rămână firea sănătoasă, întreagă și să avem un realism în ceea ce discutăm. Noi având această siguranță în ceea ce exprimăm, pentru că modul apariției omului ni-l tălmăcește atât de limpede Sfânta Scriptură și omul este opera lui Dumnezeu, încât Dumnezeu este Stăpânul vieții noastre și noi purtăm chipul lui Dumnezeu cu noi, noi facem educația în jurul acestei idei revelatoare, descoperite de Dumnezeu. Nu facem o educație de la om către om, ci de la Dumnezeu spre om, în lumina descoperirilor lui Dumnezeu. Așa trebuie să fie educația. Pentru că noi ce cercetări facem în știință? Noi cercetăm opera lui Dumnezeu, dar Îl dăm pe Dumnezeu deoparte, ca și cum n-ar fi autorul operei! Știința de la Dumnezeu vine, Biserica nu este niciodată împotriva științei, dar știința nu ipotetică, ci știința dovedită.
 
De aceea, aceste anomalii care apar în societatea modernă, ca să inverseze adevărul cu minciuna, nu putem să le tolerăm, pentru că degenerăm neamul, ne întoarcem cu spatele la Dumnezeu. Avem atâta învățătură lăsată de Dumnezeu, atâta înțelepciune! Trebuie să vă spun că Sfinții Părinți și, în special, Sfântul Vasile cel Mare și alții dintre părinții Bisericii au fost cunoscători ai psihologiei la care n-au ajuns în învățătură toți oamenii de știință - mai ales psihanaliștii și psihologii - nu sunt încă la înălțimea operelor pe care le-au scris Sfinții Părinți!
 
Și vorbesc despre zestrea aceasta spirituală a omului creat de Dumnezeu, pe care trebuie să o respectăm, nu să asmuțim instinctele și să punem instinctele împotriva rațiunii. Acesta e dezechilibrul: anulăm rațiunea și punem instinctele în loc și vrem ca oul să conducă găina. Sigur că sunt niște anomalii! Vedem anomaliile și vrem să le transformăm în niște realități obiective? Nu!”, a punctat ÎPS Teodosie la Sky Radio Constanța.
 
 
Arhiepiscopul Tomisului a mai avut o scurtă intervenție luni seara la România TV, unde a afirmat că Biserica nu va mai permite închiderea lăcașurilor de cult în preajma Paștilor și atrăgând atenția decidenților politici că nu au voie să îi discrimineze pe credincioși prin restricții mai dure decât cele impuse în alte sfere ale societății.
 
„În caz de o nouă restricție, nu poate fi îngrădită Biserica. OSCE a arătat abuzul pe care l-au făcut autoritățile în România, cele mai aspre restricții, după ce au criticat acest abuz, că nu poate fi închisă Biserica decât printr-o lege organică, nu printr-un ordin al unor autorități temporare! De aceea, iată, nicidecum nu se va închide Biserica, pentru că Biserica înseamnă preoți și credincioși. Numai slujitorii în biserică nu înseamnă Biserica, de aceea credincioșii fac parte din Biserică. Este o discriminare totală dacă nu sunt primiți credincioșii să participe la sfintele slujbe! Astfel încât dacă cei care nu sunt cu religia, dar sunt cu libertatea - OSCE-ul - , ne dau dreptate să venim în biserică să ne facem sărbătorile, le vom face. Am proclamat și am repetat acest cuvânt: bisericile nu se vor mai închide și nu trebuie să se închidă! Este dreptul nostru și al credincioșilor”, a declarat ÎPS Teodosie luni seară la România TV, preluat de canalul de YouTube „Radio Dobrogea - Arhiepiscopia Tomisului”.