În timp ce autoritățile române promit de doi ani că vor pune pe șine trenul Cernăuți – Suceava, slovacii inaugurează în iunie prima cursă care va lega țara lor de Ucraina
Dacă România și Ucraina nu reușesc de doi ani să lege Suceava de Cernăuți, printr-o cursă feroviară, slovacii fac deja primul pas. Slovacia a anunțat că un tren care va lega Košice (Slovacia) de Mucacevo (Ucraina) va avea prima cursă pe 9 iunie.
Călătoria cu trenul din Košice spre Mucacevo va costa circa 7,5 euro, informează site-ul oficial al Companiei „Ukrzaliznytsy” (Căile ferate ale Ucrainei), citat de Agenția BucPress.
De la Mucacevo spre Slovacia se va merge pe calea ferată cu ecartament european în 4 ore.
Partea slovacă a declarat că noua cursă va conecta nu numai orașele ucrainene și slovace, dar, de asemenea, va permite pasagerilor să se transfere în mod convenabil pe alte rute. Cei care vin din Slovacia vor avea posibilitatea să se deplaseze pe trenuri în direcția Odessa, Kiev, Harkiv și Lviv pe partea ucraineană, iar din Ucraina – pot ajunge la Pryșhev, Bratislava și Praga.
În tot acest timp, discuțiile privind lansarea trenului Cernăuți – Suceava bat pasul pe loc, fără ca promsiunea făcută acum 2 ani de Kiev și București să se materializeze. Compania feroviară ucraineană nu planifică în viitorul apropiat să lanseze curse feroviare între orașele Cernăuți și Suceava cu transfer la Vadul Siret. Șeful Departamentului transportării de pasageri al Companiei a declarat recent că nu sunt vagoane suficiente, iar traficul de pasageri în direcția României este relativ scăzut.
„Spre România nu vom lansa deocamdată curse noi. Lansăm curse pe direcțiile cu un număr semnificativ de pasageri, așa cum e Polonia și Ungaria. Lansarea unei rute Cernăuți-Suceava a fost inițiată de Administrația regională de stat Cernăuți. Din păcate, nu poate fi realizată crearea unei asemenea rute. Nu avem locomotive suficiente și nici vagoane. Suntem disponibili pentru o colaborare cu conducerea regiunii pentru ca în comun, adică cu finanțare comună, să achiziționăm trenuri”, a specificat Oleksandr Krasnoștan.
Reamintim că în primăvara anului 2017 președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a solicitat introducerea perechilor de trenuri pe ruta Suceava-Cernăuți și în acest sens s-au desfășurat mai multe întâlniri atât între reprezentanți ai administrației cât și ai specialiștilor respectivi. Ministerele de resort din România și Ucraina chiar au semnat în luna mai a anului 2018 un protocol privind lansarea rutei. Totul a rămas doar pe hârtie.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Soluția Casei Regale pentru unirea imediată a Basarabiei cu România
A știut directorul Hellvig de activitățile suspecte ale marilor rezerviști, Coldea & Co? Răspunsul lui: Da!
Statul subteran, dezgropat de jurnaliștii de la Realitatea PLUS: Dinamitarea rețelei de infractori conduse de Coldea
S-a predat Donald Trump? – Statul Paralel pare că îi pregătește un nou mandat la Casa Albă
Analiza ”Prafului Saharian”: arsenic, bariu, nichel, zinc, fier, aluminiu. Cum au acționat alte state în timp ce oficialitățile din România tac mâlc. Documente de la Institutul de Inginerie Chimică din Bosnia
Ucraina, Cerul cel mai Ostil pe care l-au întâlnit vreodată avioanele F-16
Recomandările noastre
Cititoare ActiveNews din Sistemul Medical: Unora plandemonia le-a prăjit creierul. Nimeni nu stie cât chin îndură cei vaxxați și câte turbo-cancere în stadiul IV vedem. NU, lumea nu este pregătită sa afle adevărul despre serurile experimentale!
S-a predat Donald Trump? – Statul Paralel pare că îi pregătește un nou mandat la Casa Albă
Suprema biruință a poeziei “Ridică-te, Gheorghe, Ridică-te, Ioane!” și a Poetului Radu Gyr! Duhul lui Radu Gyr este viu, în pofida brucanilor care l-au condamnat la moarte!
Comisia Federală de Comunicații din SUA știa că telefoanele mobile depășesc limitele de radiații permise, dar a ascuns informația față de public și instanțe – Cum a fost protejată marea industrie în detrimentul sănătății oamenilor
Secțiuni: Români în lume Știri
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)