ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Dacă mai există încă naivi care cred că toată Mișcarea Verde și Green Dealurile de toate felurile au vreo legătură cu salvarea planetei ar trebui să citească cele de mai jos.

Vara trecută, Comisia Europeană a propus exceptarea avioanelor cu reacție private de la taxa pe carburantul pentru motoare cu reacție, pe care o pregătește.

Avioanele private se vor bucura de excepție prin clasificarea lor la „aviație de afaceri”, ca un „ajutor pentru desfășurarea afacerilor” oferit companiilor, dacă avioanele nu sunt folosite la închiriere pentru scopuri publice.

O altă excepție ar putea fi oferită zborurilor „de plăcere”, în care un avion este folosit în scopuri „personale sau recreative”, ce nu sunt asociate utilizării în scop de afaceri sau profesionale.

Aceste exceptări nu au nici o rațiune „ecologică”, dat fiind că emisiile de CO2 ale avioanelor cu reacție private au crescut cu 31% între 2005 și 2019.

Este evident însă că ele sunt o favoare făcută miliardarilor ale căror avioane fac coadă la Davos, unde vin să pledeze emoționant despre  „înverzirea planetei”.

Oamenii de rând, care în vremurile civilizate foloseau avioanele ca pe un mijloc decent, rapid și sigur de deplasare, vor trebui în schimb să renunțe la acest „lux” și să stea mai pe lângă casă în concedii.

În aceste condiții, noile dovezi despre „Ipocrizia Verde”, care continuă să apară, nu mai miră pe nimeni.

De exemplu, faptul că jumătate din vasele maritime europene vor fi și ele exceptate în cadrul planului de tarifare pregătit de Comisia Europeană pentru acest sector.

Printre navele exceptate – iahturile!

În iulie 2021, Comisia Europeană a dat publicității un set de propuneri de exceptare de la planul menit să „decarbonizeze” transportul maritim, scrie publicația Transport & Environment (T&E).

Astfel, suprataxarea se va aplica numai navelor de peste 5.000 de tone, fiind astfel excluse anumite tipuri de vase precum cele de coastă, de pescuit și... iahturile!

După cum comentează T&E, se pare că pragul de 5.000 de tone a fost stabilit cu scopul precis ca iahturile – un alt vehicul de loazir al miliardarilor – să fie exceptate de la suprataxare.
 

Problema este că, stabilind atât de sus limita pentru excepții (iahturile, cu cât sunt mai luxoase, cu atât sunt mai mari), vor fi scutite de taxele verzi nave care produc 20% din emisiile de carbon din transportul maritim european.

În schimb, prin suprataxarea vaselor de mare tonaj, folosite în general la transportul materiilor prime și mărfurilor, prețul acestora va crește inevitabil, iar acest lucru se va simți tot în buzunarele oamenilor de rând.

„Voi egalitate, dar nu pentru căței.”