ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Un reprezentant al Ministerului Transporturilor a contrazis cele afirmate de Ambasada Ucrainei, spunând că lucrările realizate de Ucraina la canalul Bîstroe nu sunt lucrări de mentenanță, așa cum s-a anunțat, ci lucrări de adâncire a canalului.

În august 2022, Ucraina a informat Administrația Fluvială a Dunării de Jos doar cu privire la dragaje de întreținere, însă lucrările efectuate sunt de adâncire a senalului, „ceea ce nu mai înseamnă o simplă întreținere, ci modificarea substanțială a adancimilor”, a declarat reprezentantul Ministerului Transporturilor, Alin Șerbănescu, citat de stiripesurse.ro

În contextul precizărilor transmise de Amabasada Ucrainei, europarlamentarul român Victor Negrescu a subliniat „faptul că țara noastră și-a arătat în mod constant sprijinul pentru Ucraina, oferind inclusiv, ca măsură excepțională, acordul privind folosirea canalului Bîstroe în scopul tranzitării navelor cu încărcătură cerealieră, în vederea reducerii consecințelor agresiunii Federației Ruse asupra acestui stat, și a reiterat nevoia ca angajamentele asumate să fie în continuare menținute”. 

Negrescu a întrebat Comisia Europeană dacă sprijină demersurile Ucrainei în ceea ce privește efectuarea lucrărilor de dragaj pe canalul Bîstroe, dar și cum apreciază „impactul grav asupra mediului pe care îl au respectivele lucrări propuse de Ucraina și dacă, înainte de a depune cererea de includere a brațelor Chilia și Bîstroe în rețeaua TEN-T, autoritățile ucrainene au consultat România”, potrivit sursei citate.

Ambasada Ucrainei a precizat că ar fi, de fapt, vorba despre lucrări de mentenanță, care au loc în fiecare an, fiind anunțată Administrația Fluvială a Dunării de Jos în august 2022. Totodată, partea ucraineană a dat asigurări că în cazul unor lucrări viitoare de adâncire va informa România. Fiind readus în atenția publică de Ministerul Transporturilor, subiectul canalului Bîstroe a fost și tema unei reacțiii a Ministerului de Externe, care a punctat că România nu este de acord cu adâncirea canalului.